Zondag 19 augustus: Kastelentocht

De werkgroep is ten tijde van het schrijven van deze tekst voor de Heraut nog niet bij elkaar geweest voor de eerste vergadering. Daarom zijn alle plannen die we hebben nog niet concreet genoeg om u hier nu al over te informeren. Maar noteer in ieder geval alvast zondag 19 augustus in uw agenda, want dan rijden we de 53e Kastelentocht! Die dag zijn de Utrechtse Heuvelrug en aangrenzende gemeentes weer het prachtige decor van de Kastelentocht van onze vereniging.

Waar we deze keer starten, is nog niet zeker. We zijn nog druk aan het onderhandelen en afstemmen, en informeren u hier graag op een later moment over. Wat ongewijzigd zal zijn, is dat de rijtuigen zich vanaf 09.00 uur opstellen, waarna de ochtendrit om 10.00 uur van start gaat. Rond 12.30 uur keren de rijtuigen terug voor de pauze. Om 13.30 uur vertrekt de middagrit die rond 15.30 uur eindigt. Onze vaste speaker Erik Eshuis is weer van de partij om de dag te voorzien van zijn vakkundige commentaar. Als alle plannen die we hebben lukken, zetten we een evenement neer dat veel publiek gaat trekken. We zijn dan ook heel druk bezig om alles voor elkaar te krijgen.

Een speerpunt van dit jaar is de kwaliteit van het evenement. De werkgroep doet dat door de invulling en aankleding van de dag. We doen ook een beroep op alle deelnemers! Er zijn rijders die er natuurlijk altijd piekfijn en op-en-top verzorgd uitzien: niet alleen de koetsier en bijrijder(s), maar ook hun paarden, tuigen en het rijtuig zelf. Maar er is ons de laatste jaren opgevallen dat helaas niet iedereen altijd even passend gekleed is en op hun paasbest voor de dag komt. Bovendien valt dit ook toeschouwers op die de organisatie erop aanspreken. Dat is jammer, want het doet afbreuk aan ons mooie evenement. Onthoud: het oog wil ook wat! Blijf uw kleding én die van uw passagiers afstemmen op het type rijtuig waar u mee rijdt. Dus geen baseballpet in plaats van een passend hoofddeksel, spijkerbroeken of te korte jurken, om maar een paar voorbeelden te noemen. Met kwaliteit behouden we publiek. En, niet onbelangrijk, sponsors! Dus help mee om aloude tijden te laten herleven.

Tot slot: weet u enthousiaste menners die graag een keer meerijden? Nodig ze uit om onze Kastelentocht mee te rijden! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Extra inschrijfformulieren nodig? Kijk op www.kastelentochtdoorn.nl. Daar vindt u ook de contactgegevens van Maartje van der Welle die zich met de inschrijvingen bezighoudt ((06-49614612, b.g.g. voicemail inspreken).

Graag tot 19 augustus! We gaan er een mooie en bijzondere editie van maken!
Petra van der Graaf-van Soest, secretaris werkgroep Kastelentocht